5 Ağustos 2007 Pazar

Gerçek sorular...


Eğer kendinizin ne olduğunu anlarsanız, o zaman diğer şeyleri anlarsınız. Buna atma-tattva, atma-jnana, benlik bilgisi denir. Bu önemlidir. Ben bir ruh canım ve hayatın bir sürü canlı türünden geçiyorum. Fakat benim pozisyonum nedir? Ölmek istemiyorum, çünkü beden değiştirmekten korkuyorum. Bu sebeple, ölümden korkuyorum. İlk önce şu soru akla gelmelidir:
Mutsuzluk istemiyorum ama mutsuzluk geliyor. Ölüm istemiyorum ama ölüm geliyor. Hastalık istemiyorum ama hastalık geliyor. Yaşlı bir adam olmak istemiyorum ama yine de yaşılık geliyor. Bu şeylerin zorla gelmesindeki sebep nedir? Bilmiyorum fakat bunlar gerçek problemlerdir. Aşırı sıcak istemiyorum ama aşırı sıcak var. Neden? Bu şeyleri kim yerine getiriyor? Bne bu sıcağı istemiyorum: Ben ne yaptım ki? Sadece ciltlerce kitap yazmak ve yeşillik üzerine çalışmak değil, bunlar gerçek sorulardır. Bu enerjinin boşa harcanmasıdır. Kendinizi çalışın.

Şrila Prabhupada’nın Ekim 1973’teki sohbetindne bir alıntıdır.

Hiç yorum yok: