9 Kasım 2007 Cuma

Upadhi...


"...Her şey Bhagavad-gita’da açıklanmıştır. Eğer dikkatlice okursanız, o zaman her şeyi olduğu gibi anlayacaksınızdır. Bizim misyonumuz budur. Bütün bu hakiki kitapları yayınladık, Bhagavad-gita Özgün Haliyle ve onları okuyabilirsiniz. İnsan hayatı bunun için araçtır, burada maya bizi yanıltmaktadır, yaya sammohito jiva atmanam tri-gunatmakam. Atmanam, Ben şahsiyetim. Ben ruh canım, Tanrı’nın bir parçası ve bölümüyüm. Ebediyim. Daima aydınlananım. Fakat, "Ben Hintliyim," "Ben Amerikanım," "Ben Hinduyum," "Ben Müslümanım," "Ben Hristiyanım," "Ben erkeğim," "Ben kadımım," "Ben şuyum ve Ben buyum," şeklinde kendimizi sıfatlandırıyoruz. Bhakti’nin anlamı bütün bu unvanlardan kurtulmamız gerektiğidir. Sarvopadhi-vinirmuk tam [Cc. Madhya 19.170], buna upadhi denir. Upadhi unvan demektir. Bu sebeple Krişna bilinci hareketi bu unvanlardan nasıl kurtulacağımızı ifade eder. Bu Krişna bilincidir. Dünyadaki tüm sıkıntı bu unvanlar yüzündendir. Bizler Tanrı’nın bölümü ve parçalarıyız. Tanrı ile çok yakından ilişkiliyiz. Fakat, bu unvandan dolayı, birbirimizin düşmanlarıyız...."

Şrila Prabhupada’nın 14 Ekim 1975’te Şrimad-Bhagavatam 1.7.2-4 üzerine verdiği konferanstan bir alıntıdır.

Hiç yorum yok: